Spreker & dagvoorzitter
Guido Thys is ouderwets innovatief, zachtmoedig vlijmscherp, rustgevend ontwrichtend en kernachtig grensverleggend, maar bovenal hebben meer dan 60 jaar dwarsdenken, 2.600+ presentaties en 20 boeken geresulteerd in een uniek recept: humor + boodschap + maatwerk = impact! De combinatie van een stevige en actuele theoretische kennis en meer dan 30 jaar ervaring als ondernemer in de zakelijke dienstverlening, maken hem tot een scherpe analyticus die steeds opnieuw en bliksemsnel weet waar het schoentje wringt. Guido Thys is te boeken als spreker, dagvoorzitter en presentator bij het Sprekershuys.
Volgens Guido Thys heb jij weinig of niets aan iemand die hetzelfde verhaal honderden keren opnieuw afdraait. Kwantiteit is op dit vlak een nadeel zonder cruyffvoordeel.
Wat Guido Thys daar precies mee bedoelt? Sprekers spreken. Iemand die jouw boodschap vertelt en jouw doelen realiseert, iemand die dat vanuit een verrassende invalshoek doet, iemand die een gigantische rugzak vol kennis en ervaring vertaalt naar bruikbare handreikingen, iemand die kan relativeren/improviseren/inspireren, zo iemand is veel meer dan een spreker. Zo iemand is een expert.
Je wil voor jouw toehoorders een memorabele bijeenkomst organiseren, een evenement waardoor ze zich gewaardeerd voelen en ze merken dat er speciaal voor hen een grote inspanning is verricht. Daar past geen standaardverhaal bij. Dan kun je beter een filmpje op YouTube zetten. Je zoekt een expert die de actualiteit perfect weet te koppelen aan de leef-, denk- en werkwereld van je toehoorders, die het herkenbare combineert met verrassende nieuwe perspectieven en die de aanwezigen raakt in hun passie. Dat lukt alleen maar met een maatwerkverhaal.
Guido spreekt in zijn lezingen over klantgerichtheid, innovatie, ondernemerschap en leiderschap. Kortom, alles wat organisaties beweegt. Of juist tegenhoudt. Guido kan ook een fakespeech voor jouw event verzorgen. Wat is er mooier om je evenement af te sluiten met een herhaling en het verbinden van de belangrijkste leerpunten en enkele vitale extra inspirerende elementen? Én dat ook nog eens op een sterk humoristische wijze, waardoor bezoekers nog lang napraten en de sfeer uitermate goed uit bij afsluiting.
Aan de hand van een bewezen raamwerk gaat Guido je publiek aan het lachen brengen, inspireren en vooral aan het denken zetten. Bijvoorbeeld met de Workshop Klanten Wegjagen (al sinds 1992 een topper: interactief, hilarisch, met een gegarandeerde impact). Met Welkom in de 21ste eeuw, een gebruikershandleiding voor disruptieve tijden. Of met “Welkom in the boaring twenties”, een hele diepe duik in al de onzin die onze organisaties rechthoudt.
Samen passen jullie de template aan jullie doelen aan. Jullie combineren jouw input met zijn Belgische aanpak van eenvoudige en met humor doorspekte redeneringen, met zijn wetenschappelijke achtergrond en zijn praktische en theoretische voorgrond in ondernemerschap en bedrijfskunde.
Samen met de deelnemers gaat Guido dwarsdenken. Terwijl anderen analyseren, gaan jullie voor een synthese waarin alles op z’n plaats valt. Jullie ontdekken alternatieve paden op plekken waar iedereen in vastgeroeste gewoontes gevangen zit. Zijn invalshoek: het creëren van duurzame en onderscheidende waarde.
Hij is geboren in Antwerpen en begon zijn academische carrière met studies in Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek. Na zijn studie werkte hij als promotiemanager bij twee krantenuitgevers en richtte hij het eerste telemarketingbureau van België op. Als senior consultant met een internationale werkradius heeft hij tientallen organisaties geholpen om zich beter te richten op hun klanten. Daarnaast heeft hij als docent Strategic Marketing Management aan de Business School Nederland ruim 400 managers opgeleid.
Zijn carrière is ook gevuld met creatieve initiatieven, zoals de oprichting van de Stichting Humor en de Klanten Wegjaagclub. Hij is de drijvende kracht achter 2MinuteAcademy.nl en heeft in de afgelopen 30 jaar honderden artikelen, columns en interviews geschreven, naast het publiceren van maar liefst 18 boeken. Met meer dan 2.500 lezingen, workshops en seminars heeft hij ruim 280.000 deelnemers en toehoorders bereikt in vier talen en 18 landen.
Guido Thys is te boeken als spreker, dagvoorzitter en presentator en is expert op het gebied van strategie, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en zakelijke dienstverlening. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
Spreker Guido Thys boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!
Economische crisis, Klantvriendelijkheid, Strategie, Zakelijke dienstverlening, Klantgerichtheid
De combinatie van een stevige en actuele theoretische kennis en meer dan 30 jaar ervaring als ondernemer in de zakelijke dienstverlening, maken hem tot een scherpe analyticus die steeds opnieuw en bliksemsnel weet waar het schoentje wringt. Zijn onstuitbare humor en razendsnelle improvisatie maken elk optreden weer tot een uitbundig maatwerkfeest. Het veelgehoorde commentaar “Wat hebben we gelachen, maar die Belg had nog een sterke boodschap ook” vat zijn werk perfect samen.
Volgens Guido Thys is hij geen spreker en moeten bedrijven ook niet opzoek zijn naar een spreker. Iemand die úw boodschap vertelt en úw doelen realiseert, iemand die dat vanuit een verrassende invalshoek doet, iemand die een gigantische rugzak vol kennis en ervaring vertaalt naar bruikbare handreikingen, iemand die kan relativeren/improviseren/inspireren... zo iemand is veel meer dan een spreker. Zo iemand is een expert. Zo iemand is Guido Thys. Een expert kan de actualiteit perfect koppelen aan de leef-, denk- en werkwereld van het publiek. Daarnaast het herkenbare combineren met verrassende, nieuwe perspectieven en de aanwezigen raken in hun passie. Daarom maakt Guido een verhaal op maat, zodat het uw verhaal wordt. Dit maakt iedere lezing van Guido uniek.
Guido Thys biedt een volstrekt unieke mix van vier of eventueel vijf soorten inbreng:
Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.