Daan Ubachs is een disruptor. Hij wilt met Unrobe niet alleen fashion statements maken op het gebied van stijl, hij wilt een boodschap achterlaten die de industrie wakker schudt op het gebied van duurzaamheid en ethiek. Hij inspireert je niet alleen met zijn verhaal, maar geeft je de handvatten om ook binnen jouw industrie een disruptor te zijn. Daan Ubachs is te boeken als spreker bij het Sprekershuys.
Ervaring
Ubachs begon zijn carrière ruim 17 jaar geleden als inkoper en productontwikkelaar bij het Nederlandse kledingmerk NZA New Zealand Auckland. Hij wordt de rechterhand van de oprichters - twee rasondernemers die hem de kneepjes van het vak leren. Al snel groeide hij uit tot Product Development Manager en Head of Buying met een sterke focus op Azië. Na ruim acht jaar besluit Daan in Jakarta bij een van de grootste productie agentschappen van Indonesië te gaan werken. In de functie van Business Unit Manager produceert Daan voor premium merken als Ralph Lauren, Calvin Klein Jeans, Hugo Boss, Guess, Lacoste en Next. Na het bezoeken van honderden fabrieken in Azië zag hij veel dingen goed gaan, maar ook veel kansen. Daan vond dat het anders moest én kon. Duurzame producties dicht bij huis. Eenmaal terug in Amsterdam richtte hij in 2017 Unrobe op. Acht jaar later heeft Daan met talloze mooie bedrijven veel positieve impact weten te maken.
Unrobe
Daan Ubach is oprichter van Unrobe, een B2B platform dat bedrijven helpt met het ontwikkelen en produceren van duurzame en circulaire bedrijfskleding, merchandise, fashion en brand loyalty. Geproduceerd op een ethisch verantwoorde manier, dicht bij huis - in Europa en volledig ESG-proof. Een aantal bedrijven uit het portfolio van Unrobe zijn Heineken, Crisp, Swapfiets, WWF, Baskets, Gemeente Amsterdam, Vandebron, Wajer Yachts en ID&T. Daan is een pionier in het duurzaam ondernemen in de mode-industrie en heeft een aantal awards achter zijn naam staan voor het meest innoverende en relevante businessmodel. Met de duurzame bedrijfskleding en merchandise van Unrobe weet je zeker dat je aan de nieuwe strenge ESG-richtlijnen voldoet en tegelijkertijd zorgt voor een betere wereld en positieve uitstraling aan je bedrijf. Naast kleding ontwikkelt en produceert Unrobe nog veel meer artikelen die goed aansluiten bij loyaliteitscampagnes van bedrijven. Denk aan tassen, servies, bestek, glaswerk, beddengoed, handdoeken, speelgoed en ja, wat eigenlijk niet. Alles gemaakt van duurzame en circulaire materialen en dicht bij huis geproduceerd volgens de hoogste certificeringen. Zo kan je als bedrijf met een loyaliteitscampagne een positieve impact maken met mooie en duurzame producten die een leven lang meegaan.
Duurzaam
Door middel van Unrobe heeft Daan zijn passie voor mode en duurzaamheid kunnen verbinden en geeft hij anderen een frisse blik op de toekomst van de mode-industrie. Door direct to consumer te verkopen heeft Unrobe de middelman er tussenuit gehaald wat resulteert in betaalbare prijzen voor de consument, zonder dat de fabrieksmedewerkers daarvoor moeten inleveren. Naast het DTC model, verduurzaamt Unrobe ook bedrijven als Heineken, ID&T, Dopper en Sodastream op het gebied van bedrijfskleding en merchandise. En dat gaat niet onopgemerkt, sinds de oprichting in augustus 2017 is Unrobe namelijk bekroond met twee awards voor het meest innoverende en relevante retail concept.