De helft van de wereldbevolking is op dit moment onder de dertig, waarmee Gen Z de grootste generatie is die ooit heeft geleefd. Niet gek dus dat er nog nooit eerder zoveel is geschreven over een generatie. Tegelijkertijd is Gen Z ook een generatie die niet vies is van werk: maar liefst 77% van de Nederlandse Gen Z’ers werkt, waarmee ze koploper zijn van alle werkende jongeren in Europa. Tegelijkertijd zijn ze ook minder loyaal aan een werkgever, doen ze een groot deel van hun aankopen online (waar ze ook steeds meer van hun tijd doorbrengen) en zijn ze erg uitgesproken over de thema’s die zij belangrijk vinden, zoals de work-life balance bijvoorbeeld, of diversiteit en inclusie. Maar hoe bereik, bind en behoud je deze generatie nou? In deze keynote laat Laura je zien wat de kracht is van de jongste generatie, hoe je hier als organisatie optimaal gebruik van kunt maken en leert ze je bewezen strategieën over het aantrekken en behouden van jong talent. Tijd voor wat Genzpiratie!
Niet eerder is er zoveel geschreven over een generatie als over Gen Z en de term 'ok boomer' is overal te horen. Met vier verschillende generaties op de werkvloer ontstaan nieuwe uitdagingen: jongeren botsen vaak met een 'zo-doen-we-het-hier-nou-eenmaal'-mentaliteit, terwijl de oudere generaties juist vinden dat jongeren van nu veeleisend zijn. Binnen organisaties wordt er soms zelfs gesproken over een 'generatiekloof’. Dit is zonde, want generatiediversiteit biedt juist enorme kansen! Het verbinden van generaties zorgt namelijk niet alleen voor meer energie op de werkvloer, maar leidt ook tot toekomstbestendige organisaties die aantrekkelijk zijn voor alle generaties. Een uitgelezen kans dus, om meer te leren over de kracht van verschillende generaties op de werkvloer!