Toen Thijs Verheul 18 was, wist hij nog niet wat hij wilde worden. Hij startte met een studie Rechten in Utrecht, stopte na twee weken, en vertrok naar Tirol om een seizoen als skileraar te werken. Terug in Nederland koos hij voor de studie Bedrijf- en Consumentenwetenschappen aan Wageningen Universiteit. Daar ontmoette hij Sjuul Berden, met wie hij – samen met Joep Dohmen – in januari 2014 United Wardrobe oprichtte.
Wat begon als een idee onder studenten groeide uit tot een van de grootste tweedehands kledingplatforms van Nederland. Thijs haalde met zijn team €3,5 miljoen aan investeringen op, bouwde een organisatie van meer dan 40 medewerkers en werkte vanuit een kantoor aan de Oudegracht in Utrecht. Toen concurrent Vinted met een “offer you can’t refuse” kwam, verkochten zij United Wardrobe en werd Thijs financieel onafhankelijk, een resultaat dat hij zelf nooit had durven dromen.
Momenteel is Thijs actief als angel investeerder in onder meer Breeze, Eddy Grid, Hadrian.io, BookBoost.io, BeachPilot.nl en Njiapay. Daarnaast schreef hij het boek 'Voor hoeveel heb je het verkocht?' het open en eerlijke verhaal van United Wardrobe, van idee naar exit.
Thijs als spreker
In zijn lezing vertelt Thijs Verheul het persoonlijke verhaal achter het succes van United Wardrobe. Hoe hij als student zonder enige IT-kennis een platform bouwde, dit opschaalde, groeigeld ophaalde en uiteindelijk verkocht aan een internationale speler.
Met een aanstekelijke mix van nuchterheid en energie laat Thijs zien dat ondernemen vooral draait om durven, doen en leren. Hij deelt openhartig zijn successen én de fouten die hij onderweg maakte. Zijn verhaal is herkenbaar, inspirerend en een waardevolle les voor startende ondernemers, studenten en iedereen met een goed idee en de ambitie om te groeien.
Carrière
Thijs Verheul is ondernemer, spreker en investeerder. Na de succesvolle exit van United Wardrobe richt hij zich op het ondersteunen van nieuwe startups als angel investeerder, met een focus op tech, duurzaamheid en sociale impact.
Zijn ondernemersreis, van spontane start tot internationale verkoop, maakt hem een veelgevraagde spreker op events over ondernemerschap, startupcultuur, investeringen en persoonlijke groei. Met zijn boek en lezingen wil hij anderen helpen het pad naar succes met meer inzicht en minder illusies te bewandelen.