Keynote spreker
Rik Vera is auteur, futuroloog, business filosoof, coach en in de eerste plaats inspirational keynote spreker. In alles wat hij doet stelt hij de mogelijkheden die de toekomst voor bedrijven biedt centraal. Bijvoorbeeld door middel van zijn lezingen en boeken over ondernemerschap, leiderschap, marketing, extreme customer centricity, sales en digitale innovatie. Rik moedigt organisaties aan om met een andere blik naar de toekomst te kijken. Angst vervangt hij met praktische tools die ingezet kunnen worden om waarde toe te voegen in de nieuwe wereld. Rik Vera is te boeken als spreker en panellid bij het Sprekershuys.
Bij disruptie en verandering denkt Rik Vera aan mogelijkheden. In zijn lezingen geeft hij het publiek een frisse blik op bedrijven van de toekomst. Hij biedt ze de handvatten om met data, innovatie en een netwerk van connecties de belangrijkste spelers van morgen te worden en zelf de toekomst vorm te geven.
In zijn lezingen deelt Rik hoe bedrijven deel uit kunnen maken van de nieuwe wereld. Daar zijn nieuwe denkwijzen voor nodig: niet lineair en risicomijdend, maar dynamisch en in verbinding met de veranderende omgeving. Hoe herken je patronen in chaos, omarm je onverwachte gebeurtenissen en ontdek je potentieel in datastromen? Rik geeft je de tools die leiders en bestuurders nodig hebben die zich willen voorbereiden op de komende jaren.
Rik heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en spreekt dagelijks topmensen uit de zakelijke wereld en overheidssector. Hij daagt ze uit om wat ze kennen los te laten en open te staan voor nieuwe manieren om waarde toe te voegen in een alsmaar veranderende wereld. Lineaire bedrijfsmodellen en verticale organisatiestructuren, vervangt hij met datagedreven en flexibele businessmodellen die bestaan uit een netwerk van connecties, want we hebben elkaar nodig: de interne creativiteit en innovatie kan nét datgene zijn wat je onderscheidt.
Vanuit zijn ervaring helpt hij bedrijven om te navigeren in een wereld vol digitale innovatie, alsmaar veranderende markten en relaties tussen bedrijf en consument. Hij bewijst dat innovatie niet moeilijk is, maar dat er wel moed, nieuwsgierigheid en empathie voor nodig is.
In zijn nieuwste boek over de ‘Net Curiosity Score’ (NCS) benadrukt hij nieuwsgierigheid als een essentiële, maar vaak ondergewaardeerde, prestatie-indicator voor zakelijk succes. Het boek bespreekt hoe nieuwsgierigheid innovatie stimuleert en van invloed is op gebieden zoals verkoop, marketing, HR, leiderschap en strategie. Daarnaast biedt het manieren om nieuwsgierigheid te meten en te vergroten en benadrukt het het belang ervan voor langdurige groei, waardoor het onmisbare lectuur is voor vooruitstrevende leiders.
In zijn boek “The Guide To The Ecosystem Economy” beschrijft Rik een concrete handleiding hoe bedrijven zich het beste klaarstomen voor de toekomst in dit tijdsgewricht. Zijn oplossing? Bedrijven kunnen dit doen door de bestaande bouwstenen te de-componeren en te hergebruiken bij het opzetten van datagedreven ecosystemen. Rik verklaart waarom ecosysteem denken de oplossing is, waarom net nu, wat de bouwstenen ervan zijn, de dynamieken en de spelregels.
Rik Vera is te boeken als gastspreker en panellid bij het Sprekershuys. Hij spreekt over ondernemerschap, leiderschap, marketing, Customer Centricity, customer journey, digitale innovatie en sales. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
Spreker en futuroloog Rik Vera inhuren voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!
Digitale innovatie, Sales, Robotics, Artificial Intellegence, Marketing, Deep Learning, Customer journey, AI-ethiek, Machine Learning, Customer Centricity, User Experience, Data Analyse
Rik Vera is een auteur, futuroloog, bedrijfsfilosoof, coach en bovenal een zeer inspirerende keynote spreker. Hij heeft een uniek en verrassend breed perspectief op bedrijven en organisaties, en hij maakt hen bewust van hoe ze relevant kunnen blijven in de steeds verder digitaliserende maatschappij van de toekomst. Hij daagt ze uit om zichzelf te onderscheiden binnen en zelfs buiten hun industrie. Rik schrijft en spreekt met passie over bedrijfsmodellen, ondernemerschap, leiderschap, marketing, klantgerichtheid, verkoop, (digitale) innovatie en hoe alles met elkaar verbonden is. Hij is een gerenommeerde strateeg die AI, innovatie en digitale transformatie begrijpt. Hij inspireert tot verandering en drijft competitief voordeel door bedrijven te voorzien van baanbrekende inzichten.
Voortbouwend op het leuke en spannende denken en werk met Rik, helpt Linzy Schaller senior leiders om de leiderschapsstijl, mindset, vaardigheden en gedragingen te verkennen die nodig zijn om dit tot werkelijkheid te maken. Linzy, een voormalig professioneel atleet die leiderschapscoach en consultant werd, ondersteunt senior leiders en leiderschapsteams bij het maken van de instrumentele gedragsveranderingen die succes aandrijven en essentieel zijn om voorop te blijven lopen en te floreren te midden van disruptie. Het creëren van hoogpresterende teams en organisaties en het vestigen van een cultuur van prestatie zijn Linzy’s superkrachten. Door te focussen op sterke punten en te begrijpen hoe zowel uit te dagen als te motiveren, stelt ze leiders en teams in staat om invloedsgebieden en impact te ontdekken die voorheen onaangeboord waren.
Linzy benut haar expertise, voortbouwend op Riks visionaire ideeën, om de praktische leiderschapslens toe te voegen die nodig is om je team echt in een nieuw licht te laten zien. Door de krachten te bundelen met Linzy Schaller en Rik Vera, zul je gewapend zijn met de mindset, tools en strategieën die nodig zijn om je bedrijf toekomstbestendig te maken en je teams naar tastbaar succes te stuwen.Samen vormen Rik en Linzy een krachtige combinatie van visie en actie, van inspiratie en implementatie, van creativiteit en pragmatisme. Ze zijn het ultieme duo om je te helpen door de perfecte storm van verandering te navigeren en je bedrijf ten goede te transformeren. Mis deze kans niet om te leren van de besten en de beste te worden.
Boek ze nu en maak je klaar om versteld te staan!
''The guide to the ecosystem economy'' is een boeiende keynote gebaseerd op Rik zijn bestseller met dezelfde titel. In deze keynote wordt het concept van ecosystemen verdiept, met een uitleg over wat het is en waarom dit cruciaal is voor het vormgeven van de toekomst. Deelnemers krijgen inzicht in hoe ze een ecosysteem kunnen opbouwen of deel kunnen nemen aan een bestaand ecosysteem, waarbij de essentiële bouwstenen en de belangrijkste do's en don'ts worden verkend. Deze keynote is ontworpen om leiders te voorzien van de kennis en hulpmiddelen om te navigeren en te gedijen in de zich ontwikkelende ecosysteem economie.
''The art and craft of customer centricity'' is een fundamentele keynote die Rik zijn reis als keynote spreker markeert. In deze sessie benadrukt hij dat de klant de leidende ster is bij het navigeren door de drastisch veranderende bedrijfsomgeving. Het begrijpen en voorspellen van hoe technologie en andere krachten klantgedrag en het maatschappelijke landschap zullen hervormen, is cruciaal. Deze keynote behandelt de essentiële vraag: wat zouden klanten en zelfs mensen missen als jouw bedrijf of merk niet meer zou bestaan? Deelnemers krijgen inzicht in het belang van klantgerichte strategieën en hoe ze deze effectief kunnen implementeren om blijvende relevantie en impact te garanderen.
''How to stay relevant for people and society beyond 2035'' is een zeer populaire keynote die is toegesneden op specifieke industrieën zoals de auto-industrie, voedingsmiddelenindustrie, landbouw, banken, verzekeringen, gezondheidszorg, FMCG, detailhandel, productie, luchtvaart, technologie en nog veel meer. Deze sessie gaat in op de dramatische veranderingen waarmee industrieën de komende decennia te maken zullen krijgen als gevolg van verschillende botsende krachten en het vervagen van de grenzen tussen industrieën. Leiders leren hoe ze ook na 2035 relevant kunnen blijven voor mens en maatschappij en waarom ze daar nu al werk van moeten maken.
"THE NET CURIOSITY SCORE" is een langverwachte keynote gebaseerd op het binnenkort te verschijnen boek. Deze workshop verkent de vaak over het hoofd geziene superkracht van interesse en gaat dieper in op wat nieuwsgierigheid echt is en waarom het essentieel is voor bedrijven. Deelnemers leren over de enorme impact van nieuwsgierigheid op verkoop, marketing, innovatie, werknemers, interne en externe branding, leiderschap en cultuur. De keynote benadrukt hoe nieuwsgierigheid dient als link tussen traditionele silo's binnen organisaties en hoe het stimuleren van nieuwsgierigheid innovatie, flexibiliteit, efficiëntie, concurrentievermogen en winstgevendheid kan verbeteren. Daarnaast wordt uitgelegd hoe nieuwsgierigheid kan worden getransformeerd in een Key Performance Indicator (KPI) door middel van de Net Curiosity Score en worden strategieën aangereikt om deze score te verbeteren.
Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.