Dit komt grotendeels overeen met een webinar. Vaak is het fijn om het event af te trappen met een plenair gedeelte. Alle deelnemers loggen in via dezelfde link en kijken zo gezamenlijk een opening. Daarna kan er ‘opgesplitst’ worden in groepjes. Oftewel: door verschillende linkjes gaan de deelnemers ieder hun eigen lezing in. Dit kunnen natuurlijk zoveel lezingen zijn als gewenst. Een handig kanaal voor dergelijke evenementen is YouTube. Om de interactie met het publiek te stimuleren kunnen er vragen ingestuurd worden via een chat. Een redacteur kan deze filteren en bij de spreker neerleggen.
Daarnaast kunnen er kleinere groepjes gevormd worden (tot 20 personen) om samen verder te praten over de verschillende onderwerpen (zie ledenvergadering). Een grotere groep kán, maar als je interactie wil houden met elkaar is het aan te raden om de groep niet te groot te maken. Een spreker inhuren of dagvoorzitter boeken is een goede manier om de sessie te leiden.
Checklist.
Welke sprekers en/of dagvoorzitter passen er bij dit evenement? Wij hebben tal van inspirerende sprekers. (Pauline de Wilde, Erik Scherder, Michiel Vos, Arko van Brakel etc) Allereerst kijken we over welke thema’s er gesproken zal worden en wie de doelgroep zal zijn om een juiste match te kunnen maken. Naar aanleiding van de wens of de spreker zijn sessie vanuit huis geeft of naar een locatie komt ,kijken wij wie er goed bij het evenement past.
Wil je online gaan maar op een meer kleinschalige manier? Dat is ook mogelijk. Op verschillende manieren. Denk aan een ledenvergadering of inspiratiesessie, een webinar, gesprekssessies met dagvoorzitter en spreker(s) of een podcast.
Wil je even sparren of ben je opzoek naar de juiste spreker(s) en of dagvoorzitter? Neem direct contact op via 030 304 00 25 of mail naar info@sprekershuys.nl