Online vergaderen of inspiratiesessie

Online vergaderen

Een online ledenvergadering werkt heel goed voor kleinere groepen (tot 20 personen). Iedereen kan elkaar goed zien en horen. Het is handig om deze vergadering te laten hosten (bijvoorbeeld door een spreker of dagvoorzitter) zodat hij/zij de leiding kan nemen. Op deze manier behoud je structuur en overzicht en verloopt de vergadering georganiseerd.

Inspiratiesessie

Naast een vergadering leent deze vorm zich ook erg goed voor een inspiratiesessie. Een spreker die met een kleine groep een (interactieve) sessie houdt, waarbij de deelnemers geïnspireerd de online omgeving verlaten. Élk onderwerp is geschikt, omdat iedereen met elkaar in verbinding staat is zo’n sessie zeer interactief en daardoor heel doeltreffend.


Checklist:

  • Met hoeveel personen is de vergadering? Het advies is om tot max 20 personen in één online vergadering deel te nemen.
  • Datum en tijd. Stel af van hoe laat tot hoe laat de vergadering duurt. Sommige programma’s rekenen kosten als de vergadering langer duurt (bijvoorbeeld Zoom)
  • Welk programma wil je gebruiken? Voorafgaand ontvang je van ons een handleiding en link. Én we zorgen dat er iemand ‘achter de schermen’ mee kan kijken om de techniek goed te laten verlopen. Mochten er vragen zijn, dan kan er direct hulp ingeschakeld worden.
  • Wil je de vergadering laten hosten? Wij merken dat het handig kan zijn om de vergadering te laten hosten. Zo heeft er één iemand de leiding en hij/zij zorgt dat het gesprek gestructureerd verloopt. Degene die host kan tegelijk de gekozen spreker zijn.
  • Thema of onderwerp. Er zijn ontzettend veel sprekers die allemaal hun eigen, specifieke kennis en unieke verhalen hebben. Hun verhalen zijn actueel en aangepast aan de huidige situatie. Zo is elk thema relevant.

We hebben diverse huysgenoten die veel ervaring hebben in het hosten van vergaderingen of inspiratiesessies, een van hen is Marijke Roskam.

Marijke Roskam

Naast het organiseren van een ledenvergadering of inspiratiesessie kun je natuurlijk ook andere online sessies organiseren. Denk aan een webinar, een groot event met subsessies, gesprekssessies met dagvoorzitter en spreker(s) of een podcast. Wil je iets online organiseren wat hier niet tussen staat? Geen probleem. Neem contact op en we denken graag met je mee.

Heb je hulp nodig bij het organiseren of wil je een dagvoorzitter en of spreker(s) boeken voor jouw online evenement? Of ben je opzoek naar extra online mogelijkheden die de impact van jouw online event kunnen vergroten? Neem hier een kijkje. Mail naar info@sprekershuys.nl of bel 030 304 00 25. We helpen je graag!