Hoe het inzetten van een studio helpt met het behalen van je marketing- en communicatiedoelen
Wil je je marketing- en (interne) communicatiestrategie naar een hoger plan tillen? Dan moet je je doelgroep aan je binden met de juiste content in het juiste format. Wil je video een sleutelrol geven in jouw marketingstrategie? Of bouwen aan een connectie met je doelgroep met een podcast? Met de toenemende populariteit van on-demand content is een opnamestudio een uitkomst. Zowel voor je interne als externe communicatie. In dit artikel delen we 3 manieren waarop het inzetten van een studio bijdraagt aan het behalen van je marketing- en communicatiedoelen.
Video mag niet ontbreken in je marketing- en communicatiestrategie. Voor bedrijven is het een sterke contentvorm om je doelgroep te bereiken. Het is persoonlijk, snel en effectief. Met het inzetten van videocontent in je externe communicatie creëer je meer exposure, maar ook voor je interne communicatie is het een ideaal communicatiemiddel. Denk aan online trainingen, e-learning trajecten en het delen van je bedrijfsstrategie en visie met je organisatie.
Met een studio zorg je voor maximale impact bij het opnemen van video’s, omdat de mogelijkheden eindeloos zijn. Zo kan je hoogwaardige visuele designs inzetten, wisselen tussen verschillende settings en interactie genereren door live chats, polls en Q&A’s. Met een studio heb je de vrijheid te kiezen voor een live online training via livestream of het opnemen van verschillende video-modules, voor on-demand learning.
Een aantal voordelen van het inzetten van video voor je interne communicatie:
Een video hoef je slechts één keer te creëren, maar is breed en veelvuldig inzetbaar.
Informatie gedeeld via video wordt snel opgeslagen. Met een videotraining kunnen medewerkers zichzelf opleiden in hun eigen tempo.
Je bespaart tijd aan het inwerken van nieuwe collega’s en het communiceren van veranderingen binnen je bedrijf.
Podcasts worden steeds groter en wij begrijpen waarom. Het is krachtig marketingmiddel, omdat het makkelijk en toegankelijk is. Voor bedrijven is een podcast als onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie een effectieve manier om dichterbij je doelgroep te komen. Dat niet alleen, je kunt ook het bereik van je merk uitbreiden naar een nieuwe doelgroep. Het mooie van podcasts is dat ze feilloos inspelen op onze behoefte aan on-demand content. Dat opent veel mogelijkheden voor nieuwe tijdstippen waarop je doelgroep in aanraking kan komen met je merk.
Met een podcast heb je de volle aandacht van je publiek en kun je razendsnel een relatie opbouwen door waardevolle content te delen. Een podcast geeft je daarnaast een platform om jezelf neer te zetten als autoriteit binnen je vakgebied. Wanneer luisteraars in aanraking komen met het onderwerp van jouw podcast, zullen ze onmiddellijk aan jouw bedrijf denken.
Naast een sterk concept en goede storytelling, wordt de kracht van je podcast bepaald door de audiokwaliteit. Wil je jezelf verzekeren van een professionele podcastopname? Neem je verhaal dan op in een studio met de beste beeld- en geluidskwaliteit. Wanneer je ook video-opnames maakt van je podcast, kun je daar makkelijk verschillende korte video’s van maken. Die video’s kun je weer inzetten voor je online marketing.
Meetings zijn een belangrijk onderdeel van je communicatiestrategie. Wil je een ALV, kwartaalmeeting, of zelfs een teambuilding meeting organiseren waar mensen naar uitkijken? Dan kun je in 2022 niet meer settelen voor een video-meeting met slechte beeldverbinding, vastlopende presentaties en haperende audio. Om een waardevolle ervaring neer te zetten, heb je een professionele studio nodig voorzien van tv-schermen, camera’s, licht en geluid. Een studio als vergaderlocatie geeft een extra dynamiek en is eenvoudig te transformeren tot een setting passend bij je branding. Naast het overbrengen van je boodschap, is het van belang dat deelnemers energie krijgen door de meeting. Met interactieve software kun je korte sessies inbouwen waarin met vragen kan stellen en er interactie ontstaat tussen de deelnemers. Naast het live streamen van je vergadering, kun je de gehele uitzending digitaal opslaan om na afloop binnen je organisatie te verspreiden. Zo blijft het niet bij een eenmalig contactmoment.
Je publiek en je medewerkers vormen de kern van je marketing- en communicatiestrategie. Met jouw inspanningen wil je diepere connecties maken met je doelgroep en de mensen binnen je organisatie. Er zijn verschillende communicatiemiddelen die hier een wezenlijke bijdrage aan leveren, zoals video, podcasts en meetings. Gebruik maken van een opnamestudio is een eenvoudige manier om de kwaliteit en professionaliteit van je marketing- en communicatie-uitingen te verbeteren. Door het opnemen van je boodschap kun je deze vaker verspreiden en de impact van je verhaal vergroten. Een studio heeft alle techniek in huis om je hierbij te helpen.