Huysgenoot Nancy Poleon (1973) is de oprichter & eigenaar van Branded Personalities een branding bedrijf die ze in 2011 startte, en BrandedU een personal branding programma gemaakt om de zichtbaarheid van vrouwen in business te vergroten. Voordat ze een ondernemer werd werkte ze voor diverse entertainment bedrijven (1997-2011) waar ze verantwoordelijk was voor de marketing rondom nieuwe producten (muziek en film) en het begeleiden van de carrières van diverse muziek artiesten. Haar missie is om bedrijven en mensen te helpen om hun (carrière) doelen te behalen door op zichzelf te vertrouwen en zo dicht mogelijk bij zichzelf te blijven. Daarnaast is Nancy een gepassioneerde spreker als het gaat Personal Branding. En hierdoor word ze steeds meer uitgenodigd als de go to person als het gaat om personal branding en vrouwen empowerment. Nancy begint het jaar met een boodschap, lees hier haar blog:
Gelukkig Nieuw jaar!
Het nieuwe jaar is een goed moment om de richting waar jij naartoe gaat te resetten. Een nieuw jaar kan het moment zijn waarop jij besluit wie jij wilt worden. Een vernieuwde jij en een frisse nieuwe start liggen in het vooruitzicht.
Dus waar beginnen we mee? Eén van de lessen die ik heb geleerd over personal branding en het opbouwen van een carrière is dat dingen minder gecompliceerd zijn dan we denken.
Zoals Avril Lavigne jaren geleden zong:
“Why do you have to go and make things so complicated?
I see the way you’re acting like you’re somebody else, gets me frustrated
And life’s like this you: You fall and you crawl and you break and you take what you get and you turn it into
Honesty, you promised me I’m never gonna find you fake it. No, no, no”
Een nieuw jaar geeft ons de kans om onze mindset te veranderen, anders naar dingen te kijken en het misschien minder ingewikkeld te maken.
Bijvoorbeeld, in plaats van te denken dat personal branding gaat over het constant nadenken wat jij de wereld laat zien, zie het als een manier om gewoon jezelf te zijn. Om erachter te komen wie jij bent, wat je echt wilt doen en waarom jij dit zou willen doen.
Dit is de strategie om te bepalen waar jij om bekend wilt staan.
En ja, gaandeweg zullen mensen jouw merk niet altijd leuk vinden maar dat betekent niet dat je minder authentiek moet zijn. Je kunt niet iedereen pleasen. Vind jouw netwerk en ga met hun mee.
Het is niet zo ingewikkeld.
Lees hier meer over huysgenoot Nancy Poleon.