Deel dit artikel...

Jordi van de Bovenkamp over de kracht van humor in communicatie

Philine Bolte

Philine Bolte

Jordi van de Bovenkamp lachend op de foto

Creativiteit, lef en een flinke dosis zelfspot in een wereld vol reclame en ruis

Jordi van de Bovenkamp is creative director, schrijver en gastspreker. In deze video vertelt hij hoe humor werkt in communicatie, wat je vooral niet moet doen en waarom lachen een essentieel ingrediënt is in zowel reclame als het leven.

Jordi van de Bovenkamp lachend op de foto
...

Van bouwkundig ingenieur naar creatief brein in de reclame: Jordi’s loopbaan is allesbehalve traditioneel. Al ruim 15 jaar werkt hij aan scherpe campagnes en rake inhakers voor merken als Heineken, Samsung en Netflix. Wat hem drijft? Mensen laten lachen. Of het nu in een brainstorm, een campagne of een presentatie is – Jordi gelooft dat humor verbindt en denkt creatief, juist in een wereld die steeds serieuzer wordt.

Als spreker neemt hij zijn publiek mee in zijn kijk op creativiteit, actualiteit en authenticiteit. Met voorbeelden uit de praktijk, verhalen van achter de schermen en zijn zelfontwikkelde humorspectrum, laat hij zien dat humor méér is dan een grap: het is een strategisch communicatiemiddel. Verwacht een sessie vol vaart, inspiratie en inzicht, met een dikke knipoog.

Jordi is als spreker het scherpst in de laatste uren van een event. Net voor de borrel, als de energie wegzakt, trapt hij het gaspedaal in. Met vaart, flair en een volle zaal aan het lachen.

Terug naar overzicht

Laatst gewijzigd 2 april, 12:37
Deel dit artikel...