Een jaar vol tegenslagen, hobbels of wat positiever benaderd: uitdagingen! Privé, maar ook zakelijk heb ik helaas vele minder leuke verhalen voorbij horen komen.
In februari dit jaar ging ik met zwangerschapsverlof en eind februari werd mijn tweede zoontje Otis geboren. Het geluk kon niet op. Een klein mannetje erbij, bij het Sprekershuys was het nog nooit zo goed gegaan en was alles goed achtergelaten en we zouden het beste jaar ooit tegemoet gaan. Alles liep als een trein! En toen gooide corona roet in het eten.
We kunnen niet ontkennen dat onze branche één van de branches is die het hardst geraakt is. Dat vergt een hoop van ons allemaal. We moeten hierdoor wendbaar en flexibel zijn, inzet tonen en creativiteit laten zien. Dit kost soms energie, maar gelukkig levert het in de meeste gevallen energie op!
Dat er zoveel bedrijven zijn die het ontzettend zwaar hebben vind ik nog steeds pijnlijk om te zien en te horen. Om te horen dat de zoveelste topper ontslagen is of om te zien dat een bedrijf maar net het hoofd boven water kan houden terwijl het begin van het jaar nog zo goed ging.
Maar toch, ondanks alle uitdagingen, die zowel zakelijk als privé zichtbaar voor schade zorgen, levert het ons ook positiviteit op. In een negatieve situatie zijn we gewend te zoeken naar iets positiefs. Ook wij doen dit en dat zorgt weer voor kansen. Het is de tijd van reflectie, van creativiteit. Nieuwe ideeën, maar ook het teamgevoel dat enorm heerst, ondanks dat we niet bij elkaar kunnen zijn. Onze branche voelt als een warm bad. We steunen elkaar, proberen elkaar te helpen waar het kan en zetten onze creativiteit om tot geweldige nieuwe concepten en ideeën. Dit geeft mij energie!
Het is gaaf om te zien dat er ondanks de vele restricties alsnog bijeenkomsten zijn, al is het digitaal. Het in contact blijven met elkaar is zo ontzettend belangrijk! Ik ben blij dat de meeste bedrijven de stap wagen naar online events om die reden.
In het begin van de coronaperiode zagen we online events als iets spannends en nieuws. Iets waar je liever niet aan wilde beginnen, maar uiteindelijk wel zou moeten als het te lang zou duren. In het begin was het zoeken en ging misschien niet alles in één keer goed, maar door te doen leer je. Dit hebben we met elkaar gedaan en we hebben ervoor gezorgd dat er heel veel succesvolle cases voorbij kwamen. Niet alle soorten events lenen zich ervoor, maar een groot gedeelte van de inhoudelijke events zeker en dat is mooi om te zien.
2020 zou hét evenementenjaar worden, óns jaar. Helaas is dit anders gelopen, maar laten we er samen voor zorgen dat 2021 een beter jaar wordt. Wellicht niet hét jaar, maar wel weer een stapje vooruit. Dat gun ik onze branche! Laten we verder alle learnings en mooie nieuwe concepten meenemen en ervoor zorgen dat als we weer 'gewone' events mogen organiseren, we alle goede aspecten van online communicatie meenemen en het met elkaar combineren. Laten we in verbinding blijven op allerlei soorten manieren!
Ook voor ons was het moment van reflectie daar. Waar zijn we nu echt goed in? Waar ligt onze kracht? Communicatie en gettings things DONE. Daar zijn we goed in! Wij mogen ons op dit moment prijzen dat we binnen deze branche aan de kant van de inhoud zitten. De inhoud moet en zal uiteindelijk verspreid worden, los van de vorm. Dit zorgt ervoor dat we kansen zagen en nog steeds zien.
Online events zijn de toekomst en zullen ook als live events weer terugkeren blijven. Ze bieden een toegankelijke manier om kennis te delen, de verbinding (weer) op te zoeken en communities te bouwen. Wij zien een online event, hybride event en de iets minder omvangrijke, maar net zo impactvolle webinar als een blijvende waardevolle toevoeging naast fysieke events. Mits goed uitgedacht, opgezet en uitgevoerd natuurlijk.
Je hebt zelf al een concept, je weet wat jouw boodschap is en je kent je doelgroep, maar hoe zet je het vervolg in gang? Online events hebben een enorme potentie door hun praktische voordelen, maar vergen technische knowhow. En laten wij die nu net hebben. Er is een wildgroei aan technische partijen, maar welke passen goed bij jouw doelstelling en event? Het Sprekershuys put uit een selecte groep ervaren partijen en weet bij elk type event, setting en invulling de juiste (technische) partijen te vinden. Betrek ons daarom tijdig bij het inventariseren van de technische vereisten en voor gericht advies om impactvol jouw doel te bereiken.
Je kent ons al als de verbinder voor sprekers, presentatoren en dagvoorzitters. Schakel ons vanaf nu ook in om een bestaand eventconcept en geplande corporate doelstellingen handen en voeten te geven. We gaan met je in gesprek, denken met je mee en ontzorgen je met kennis en inzet. We adviseren je als het gaat om de content, communicatie en het programma, koppelen de juiste (technische) partijen aan jouw organisatie, verzorgen al het motion & graphic design, creëren en monteren videocontent en begeleiden je bij het inrichten van een studio setting.
Kortom: we staan als vanouds voor je klaar, maar nu ook met technische expertise voor een online event zodat jij je doelgroep weer kunt ontmoeten. Vooral nu!
Lees hier meer over hoe we dit doen. Het is onze complete aanpak die daadwerkelijk verandering brengt voor jou, jouw organisatie en de kijker. Klaar voor ontzorging? Voor meer impact, zowel fysiek als online? Neem dan contact op!