Deel dit artikel...

Wat Nu? | Zo zet je een ijzersterk concept neer

Daniëlle van der Schoot

Daniëlle van der Schoot

...3 minuten leestijd

Man in witte trui met grijze strepen kijkend naar muur vol geschreven papier

Yes! We mogen weer! Evenementen kunnen (bijna) weer als vanouds doorgaan en we hebben afscheid genomen van de 1,5 afstand-regel. Met die ontwikkeling ontstaan er voor fysieke events weer talloze mogelijkheden.

Maar met de overload aan events die georganiseerd worden, staat je doelgroep voor een keuze. Welke events zijn nu écht de moeite van het bezoeken waard? Het antwoord: die met een ijzersterk concept. Zo creëer je een event waar je doelgroep niet omheen kan en niet wil missen. Deze tips helpen je daarbij.

In de blogreeks Wat Nu? willen we je inspireren en de learnings meegeven van een turbulent jaar, om fysieke, online en hybride events naar een hoger level te tillen.

Denk buiten de gebaande paden

Om op te vallen met je event, wil je out of the box te denken om iets nieuws te proberen. De afgelopen 1,5 jaar heb je al je creativiteit aangewend om nieuwe ervaringen neer te zetten en de mogelijkheden hierin blijven groeien. Wat we nu veel zien bij events is virtual reality en kunstmatige intelligentie. Zeker nu events ook meer digitale elementen inzetten. Het is niet alleen echt van deze tijd, maar je zorgt er ook voor dat jouw event lang in de hoofden van de mensen blijft hangen. Creëer een event dat alle zintuigen prikkelt en je publiek even weghaalt uit hun dagelijkse bezigheden. Zorg er wel voor dat het concept ten dienste staat van je boodschap en aansluit bij je doel en doelgroep.

Wees relevant

Waar heeft je doelgroep behoefte aan? We schreven het al eerder, maar niet iedereen staat te springen om fysieke events weer bij te wonen. Het kan daarom een slimme en bewuste keuze zijn om voor een online of hybride event te gaan. Je doelgroep gaat hoe dan ook kritischer kijken naar welke events het meest waardevol en relevant zijn om bij te wonen.

Luister naar je doelgroep om te weten wat er speelt. Welke vragen hebben ze rondom thema's die voor jouw organisatie belangrijk zijn? Hoe kun je die vragen helpen beantwoorden? Welke spreker of dagvoorzitter kan je daarbij helpen? Je hoeft niet zelf te bedenken wat je doelgroep wil horen. Dit vraag je aan ze! Door je kennis te delen en antwoord te geven op de vragen die gesteld worden, biedt je pas écht waarde en creëer je een event dat bezoekers niet willen missen.

Content is King

Een wijze uitsrpaak van Bill Gates. In een wereld waarin we overladen worden met informatie, is het sterke content die ervoor zorgt dat je je doelgroep in beweging zet. Jouw missie, waarden en boodschap is wat klanten fans maakt van je merk. Een evenement is de vorm waarin je die boodschap naar buiten brengt. Een event is geen doel op zich, maar een belangrijk onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie.

Content dus. Wij denken aan e-mailmarketing met een spannende onthulling in aanloop naar je event, een compilatievideo, een platform met exclusieve podcast- en videosessies die na afloop en on-demand beschikbaar zijn, noem het maar op! Alles om ver voor en lang na je event bezoekers te engagen met jouw merk en je boodschap.

Wij denken graag met je mee

Zoek je inspiratie voor een uniek concept voor jouw event? Of kun je hulp gebruiken met het maken van sterke content? Neem contact met ons op via 030 304 00 25 of mail naar info@sprekershuys.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Terug naar overzicht

Laatst gewijzigd 17 april, 12:13
Deel dit artikel...