Spreker
Peter Hinssen is een wereldwijd erkende keynote speaker, bestsellerauteur, docent aan business schools, LinkedIn Top Voice, serie-ondernemer, vertrouwd bestuurslid, startup- investeerder en ’s werelds leidende expert op het gebied van innovatie, technologie en leiderschap. Peter omschrijft zichzelf graag als een pathologische optimist. Hij gelooft er sterk in dat bedrijven een betere, helderdere en meer gedurfde ’Day After Tomorrow’ kunnen en moeten bouwen. Peter Hinssen is te boeken als spreker bij het Sprekershuys.
Disruptieve innovatie confronteert ons met een nieuwe, digitale werkelijkheid maar biedt ook mogelijkheden. Peter Hinssen weet als expert hoe je het omzet in groeikansen voor jouw bedrijf zodat je ook in de toekomst waarde toe kunt voegen aan jouw klanten. Peter is bestuursadviseur bij toonaangevende bedrijven zoals Belfius, Mediahuis en Ergon Capital, met betrekking tot innovatie en technologie.
Peter Hinssen is één van de grootste sprekers op gebied van disruptieve innovatie. Hij is leergierig en onderzoekt regelmatig hoe de digitalisering industrieën en businessmodellen heeft veranderd. Ook heeft hij interesse in netwerken, en ziet hij ze als de meest fundamentele pijler en drijfveer voor progressie. Hij deelt zijn inzichten over de digitale wereld op business scholen door heel Europa, zoals de welbekende Londen Business School (UK), en en fungeert hij als adviseur op het gebied van disruptieve en digitale innovatie. Hij geeft anderen mee hoe de veranderingen binnen de technologie ons beïnvloeden, hoe de toekomst eruit ziet en hoe bedrijven daar deel van kunnen maken.
Peter richtte meerdere technologie start-ups up. Zijn eerste bedrijf e-COM werd overgenomen door Alcatel-Lucent, zijn tweede, Streamcase, door Belgacom en Across Technology door Delaware Consulting. Zijn derde onderneming (Porthus) werd in 2006 naar de beurs gebracht en overgenomen door Descartes. Tussen start-ups door was hij Entrepreneur in Residence bij McKinsey & Company, met een focus op digitale en technologie strategie. Peter’s huidige bedrijf, nexxworks, inspireert en verbindt organisaties, zodat zij kunnen gedijen in het ’Never Normal’.
Peter is de auteur van vijf bestsellers. ‘The Phoenix and The Unicorn’ (2020) is een boek over Phoenixen: bedrijven die zichzelf in cycli kunnen heruitvinden, net als de mythische vogel. ‘The Day After Tomorrow’ (2017) gaat over de voordelen van langetermijndenken in tijden van radicale innovatie. ‘The Network Always Wins’ (2014) legt uit hoe en waarom bedrijven geen andere keuze hebben dan een netwerk te worden wanneer de buitenwereld er ook een is geworden. In ‘The New Normal’ (2010) schrijft Peter over hoe bedrijven de grenzen van de digitale wereld moeten verkennen en wat er gebeurt wanneer technologie gewoon ‘normaal’ wordt. ‘Business/IT Fusion’ (2008) is een gids over hoe het conflict tussen business en IT op te lossen.
Peter is een wereldwijd erkende spreker op het gebied van technologische evolutie, innovatiestrategie en adaptief leiderschap. Hij brengt zijn keynotes met een unieke combinatie van diepgang, helderheid, positiviteit en een droge dosis humor. Peter heeft samengewerkt met Fortune 1000-bedrijven en toonaangevende merken zoals Google, Apple, Facebook, Amazon, LVMH, Hermes, HP, Microsoft, Bloomberg, Gartner, Danone, Chanel, LinkedIn, HSBC, Airbus, Sanofi, The Bill and Melinda Gates Foundation, Honeywell, SAS en vele anderen. Hij geeft ook les aan gerenommeerde business scholen zoals de London Business School en de MIT Sloan School of Management.
Hoe ziet de toekomst van werk eruit? En hoe kun je als bedrijf inspelen op technologische ontwikkelingen? In zijn lezingen koppelt hij de wereld van disruptieve technologie aan groeikansen voor bedrijven in de toekomst. Hij helpt ze om van innovatie hun grootste kracht te maken en geeft ze de tools om op lange termijn waarde toe te voegen aan hun klanten.
Peter is een wereldberoemde opinieleider op het gebied van technologische evolutie, innovatiestrategie en leiderschap. Hij heeft tal van keynote presentaties gegeven over de hele wereld, voor Fortune 1000-bedrijven en toonaangevende organisaties zoals Google, Apple, Facebook, Amazon, LVMH, Hermès, HP, Microsoft, Bloomberg, Gartner, Danone, Chanel, LinkedIn, HSBC, Airbus, Sanofi, The Bill and Melinda Gates Foundation, Honeywell, SAS en vele anderen. Zijn keynotes kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van jouw evenementen en publiek.
Peter Hinssen is te boeken als spreker en is expert op het gebied van innovatie, trends, technologie, ICT en leiderschap. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
Spreker Peter Hinssen boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!
Disruptie, Innovatie, Technologische trends, Digitale innovatie, Technologie, Digitale transformatie, Digitale strategie, Nieuwe technologieën, Digitalisering, Technologie en ICT
Digital has become the new normal. Disruptive technology expert Peter Hinssen prepares his audience for this new era and shows companies how they can turn technological developments into business opportunities. But how will these developments impact our markets and way of work? And how can implementing new tech lead to more profit? Peter uses humor and compelling examples to give his audience the answers and a new perspective on the day after tomorrow.
De wereld is onvoorspelbaarder dan ooit en biedt bedrijfsleiders vele economische, geopolitieke, maatschappelijke en ecologische uitdagingen. Sommigen zien deze Never Normal evoluties als een bedreiging, maar deze Executive Masterclass met Peter Hinssen en CX- en klantencultuur-expert Steven Van Belleghem is ontworpen om je mogelijkheden te laten zien, vanuit twee invalshoeken:
• Hoe kun je deze uitdagingen omzetten in innovatieve bedrijfsstrategieën?
• Hoe kun je een cultuur ontwerpen die actief klanten en hun behoeften centraal stelt in jouw bedrijf?
De wereld is meer fluïde en onvoorspelbaarder dan ooit en biedt bedrijfsleiders vele economische, geopolitieke, maatschappelijke en ecologische uitdagingen. Sommigen zien deze Never Normal evoluties als een bedreiging, maar deze Executive Masterclass door wereldleidende innovatie-experts Peter Hinssen en Pascal Coppens is ontworpen om je mogelijkheden te laten zien:
• Hoe kun je deze Never Normal uitdagingen omzetten in innovatieve bedrijfsstrategieën?
• Wat kunnen bedrijven leren van zowel westerse als Chinese innovatie?
Iedereen praat over AI, maar de discussie neigt naar de twee uitersten van hype of doemdenken. In deze keynote, vol praktische voorbeelden en cases, wil Peter Hinssen AI demystificeren om zijn publiek een diepgaand en genuanceerd verhaal te bieden over zowel de uitdagingen als het immense potentieel van deze technologie.
Dit zijn de 4 pijlers van zijn presentatie:
• Evolutie van Kunstmatige Intelligentie
• Toepassing van AI
• Implementatie van AI
• Phoenix-potentieel
Vandaag ervaren we een krachtige cocktail van wereldwijde platforms, informatie, intelligentie en automatisering die het tempo van verandering versnelt. Maar technologie is niet langer de grootste drijfveer van disruptie. Wat op ons afkomt, is van ecologische, biologische, maatschappelijke en geopolitieke aard en dit is nog maar het begin. Deze vele verstoringen zullen zich ontwikkelen tot seismische schokken die onze manier van leven en werken volledig zullen omverwerpen. Denk aan de stijgende zeespiegels die we de komende decennia kunnen ervaren. Of pandemieën zoals COVID-19. Of de koude (handels)oorlog tussen de VS en China.
In de huidige markt wordt 'normaal' steeds opnieuw geherdefinieerd. Ben jij daar klaar voor? Is jouw organisatie dat? In deze keynote onthult Peter Hinssen hoe bedrijven, leiders en werknemers zich zullen moeten aanpassen om te overleven en te gedijen in het Never Normal.
In het snel veranderende landschap van Kunstmatige Intelligentie (AI) schommelt de discussie vaak tussen uitersten: hype versus doemdenken en West versus Oost (vooral China). Deze gezamenlijke keynote – met innovatiestrategie- en tech-expert Peter Hinssen en China-keynote spreker Pascal Coppens – streeft ernaar verder te reiken dan deze twee uitersten, en biedt een genuanceerde maar diepgaande verkenning van zowel het transformerende potentieel als de uitdagingen van AI.
Unicorn start-ups zijn briljant. Maar laten we eerlijk zijn, zeer weinigen van ons zullen er een opstarten of voor een werken. De meesten van ons zijn verbonden aan grote bedrijven die vaak moeite hebben om relevant te blijven voor de steeds veranderende klant. Daarom gaat deze keynote over een wezen dat net zo magisch is, maar misschien een realistischer inspiratie biedt: de Phoenix. Dit zijn de bedrijven die – net als deze mythische vogel – zichzelf steeds opnieuw kunnen heruitvinden: keer op keer rijzen ze op uit de as van het oude, en komen ze sterker terug dan ooit tevoren. Dit zijn de Walmarts, de Volvos, de Disneys, de Apples, de Microsofts, de Ping Ans, de Assa Abloys en AT&T’s van deze wereld.
Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.