Wat kun je zelf doen om de klimaatcrisis aan te pakken? Minder vlees eten, zonnepanelen, in eigen land op vakantie: het helpt allemaal om de uitstoot van CO2 te verminderen. Voor bedrijven zijn er ook steeds meer opties om MVO te ondernemen. Met innovatieve ideeën en inspirerende lezingen rond duurzaamheid én ondernemen, laten onze sprekers duurzaamheid je zien hoe het kan.
Klimaatverandering is steeds vaker en duidelijker merkbaar in onze samenleving. Gelukkig zijn er tal van duurzame initiatieven en ontwikkelingen die laten zien dat we als mensen - en organisaties - een verschil kunnen maken. Denk aan schonere energie, slimme steden en verduurzaming in de kledingindustrie en logistieke sector. Wetenschap, creativiteit en (technologische) innovaties spelen een grote rol in het behalen van de ontwikkeldoelen van de VN.
Daarnaast focussen steeds meer bedrijven zich op maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Duurzaam ondernemen is meer dan alleen het milieu vooropstellen. Het is balans in je bedrijfsvoering, waarbij je rekening houdt met het effect op het milieu, de maatschappij en niet te vergeten: de werknemers. Laat je inspireren door een van onze experts op het gebied van duurzaam en klimaat en help een positief verschil te maken met jouw event.
Specialisatie:
Duurzaamheid, klimaatbeleid, energie en politiek.
Focus:
Diederik richt zich op de uitvoering en impact van klimaatbeleid, duurzame energieoplossingen en de rol van bedrijven, overheden en organisaties in de transitie naar een duurzamere wereld.
Doelgroep:
Bedrijven, overheidsinstanties, beleidsmakers en organisaties die betrokken zijn bij duurzaamheid, energie en klimaatbeleid.
Thema’s:
Klimaatverandering, energietransitie, duurzaamheid in de politiek, de Europese Green Deal en de toekomst van duurzaam ondernemen.
Specialisatie:
Duurzaam ondernemen, start-ups, pitchen en innovatie.
Focus:
Jouri richt zich op de kracht van een sterke pitch, ondernemerschap en het opbouwen van een duurzaam bedrijf in een veranderende markt. Hij deelt openhartig zijn ervaringen met succes, tegenslagen en doorzettingsvermogen.
Doelgroep:
Ondernemers, start-ups, investeerders, marketeers en organisaties die zich bezighouden met innovatie en duurzaamheid.
Thema’s:
Duurzaam zakendoen, pitchen en presenteren, ondernemerschap, systeemverandering, veerkracht en de impact van groei en falen.
Specialisatie:
Generatieverschillen, talentontwikkeling, duurzaamheid en leiderschap.
Focus:
Talitha helpt organisaties generatieverschillen te overbruggen en nieuwe perspectieven te omarmen. Ze verbindt het verhaal van Millennials en Generatie Z aan dat van oudere generaties en geeft inzicht in maatschappelijke trends en leiderschapsvraagstukken.
Doelgroep:
Bedrijven, overheden, bestuurders en organisaties die werken met meerdere generaties en zich willen voorbereiden op de toekomst van werk, leiderschap en inclusie.
Thema’s:
Generaties op de werkvloer, talentontwikkeling, duurzaamheid, leiderschap, maatschappelijke vraagstukken en inclusieve werkcultuur.
Specialisatie:
Duurzaam ondernemen, groene impact, biodiversiteit en greenwashing.
Focus:
Job deelt zijn inzichten over duurzame ondernemingsstrategieën, de valkuilen van greenwashing en de praktische impact van boomaanplant en biodiversiteit. Hij inspireert met zijn persoonlijke ervaring van de advocatuur naar duurzaam ondernemerschap.
Doelgroep:
Bedrijven, duurzame start-ups, beleidsmakers en organisaties die streven naar echte groene impact en duurzame transities.
Thema’s:
Duurzaam ondernemerschap, klimaatverandering, biodiversiteit, groene impact en de gevaren van greenwashing.
Specialisatie:
Meteorologie, klimaatverandering en duurzaamheid.
Focus:
Amara vertaalt wetenschappelijke inzichten over weer en klimaat naar concrete en toegankelijke informatie. Ze legt de impact van klimaatverandering bloot en inspireert haar publiek om bewust en actief bij te dragen aan een duurzamere toekomst.
Doelgroep:
Bedrijven, overheden, beleidsmakers en organisaties die zich bezighouden met klimaat, duurzaamheid en de impact van weer op hun sector.
Thema’s:
Klimaatverandering, extreem weer, duurzaamheid, de klimaattransitie en de invloed van weer op bedrijfsvoering en de samenleving.
Specialisatie:
Duurzaam ondernemen, merkbeleving, betekenisvolle marketing en organisatiecultuur.
Focus:
Ynzo inspireert bedrijven om hun purpose tastbaar en zichtbaar te maken. Met zijn ervaring bij Tony’s Chocolonely en Innocent Drinks laat hij zien hoe merken op een authentieke en impactvolle manier kunnen bijdragen aan een betere wereld.
Doelgroep:
Ondernemers, marketeers, leiders en organisaties die duurzaamheid, merkbeleving en maatschappelijke impact willen integreren in hun strategie.
Thema’s:
Duurzaam ondernemerschap, purpose-driven brands, morele ambitie, sociale impact en organisatiecultuur.
*Tarieven van onze sprekers en dagvoorzitters gaan vanaf €1500,- ex BTW. Neem contact op via ons contactformulier of telefonisch via 030-3040025.