Spreker en panellid
Walter Morriën is een enthousiaste ondernemer. Hij neemt luisteraars graag mee door het ondernemersverhaal achter het duurzame koffieabonnement van De Koffiejongens. Hij laat het publiek zien dat het realiseren van succes niet zozeer gaat om het beste idee, maar om krachtige executie. Beginnen is belangrijker dan perfectioneren. Natuurlijk komen óók de verschillende marketingsuccessen aan bod. Walter Morriën is te boeken als spreker en panellid bij het Sprekershuys.
Walter Morriën (1982) is een gepassioneerd ondernemer. Hij startte eind 2016 samen met studievriend Corné van Drogenbroek De Koffiejongens. De aanleiding? Zijn koffiecups waren op. Sinds hij de abonnementsdienst op duurzame koffiecups lanceerde, zit hij nooit meer zonder koffie. Net als de rest van de klanten van De Koffiejongens.
Na zijn master Strategie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, begon Walter in 2009 zijn carrière in het bedrijfsleven. Ondanks interessante rollen in marketing, productmanagement en propositie-ontwikkeling bij bedrijven als ING en Ziggo, kon Walter zijn energie onvoldoende kwijt in het bedrijfsleven. Dit werd ruimschoots goedgemaakt toen hij eind 2016 plannen maakte voor zijn eigen onderneming.
Zonder achtergrond in koffie of e-commerce, maar mét de overtuiging dat de koffiemarkt slimmer kon, lanceerde hij in 2017 De Koffiejongens. Als oprichter en algemeen directeur zorgt Walter ervoor dat er vanzelfsprekend duurzame en verantwoorde keuzes gemaakt worden. Dat begon al bij de start, toen Walter zich verbaasde over het feit dat koffiecups gemaakt werden van plastic of aluminium. Dat kan slimmer! Het resultaat: een capsule die op de composthoop kan. De duurzame keuzes worden in het hele bedrijf doorgevoerd: bezorging gebeurt lopend of met de fiets, de koffie wordt ingepakt door mensen die voorheen een afstand tot de arbeidsmarkt hadden, en natuurlijk is de lunch op kantoor vegetarisch. Deze keuzes liggen aan de basis van het succes van De Koffiejongens. Het bedrijf heeft dan ook inmiddels tienduizenden vaste klanten.
Wat doe je als de grootste concurrent besluit ook stappen te zetten in biologisch afbreekbare capsules? Precies, die feliciteer je paginagroot in de landelijke dagbladen. Én die stuur je een taart toe. Waar anderen misschien bij de pakken neer zouden zitten, of dit als bedreiging zouden zien, koos Walter ervoor om précies datgene te doen dat je niet zou verwachten. Natuurlijk was de controversiële mannentoeslag ook spraakmakend te noemen. Als mannen 14% meer salaris krijgen dan vrouwen, kunnen ze ook wel 14% meer voor hun koffie betalen.
Boek Walter als spreker wanner je op zoek bent naar verhalen over duurzaam ondernemerschap. Als je wilt horen hoe je vanuit niets, met een goed idee en een flinke dosis doorzettingsvermogen, een bedrijf kunt beginnen. Als je wilt horen hoe je vanuit een aangeboren ongeduld dingen in beweging kunt krijgen. Op deze pagina vind je onder de kop 'Sessies' meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
Spreker en panellid Walter Morriën boeken voor jouw evenement? Neem contact met ons op!
Duurzaam ondernemerschap, Marketing
€2500
Boek Walter als spreker wanneer je op zoek bent naar verhalen over duurzaam ondernemerschap. Als je wilt horen hoe je vanuit niets, met een goed idee en een flinke dosis doorzettingsvermogen, een bedrijf kunt beginnen. Als je wilt horen hoe je vanuit een aangeboren ongeduld dingen in beweging kunt krijgen. Als je wilt horen dat de belangrijkste driver achter verandering gewoon beginnen is.
Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.