Spreker communicatie & media

Communicatie en media zijn onmisbaar voor het vertellen van jouw verhaal, het vergroten van je naamsbekendheid en het aangaan van de juiste verbinding met je doelgroep. Een inspirerende gastspreker over communicatie of motivational speaker over media kan je leren hoe je deze middelen effectief inzet, complexe vraagstukken vereenvoudigt en strategisch bouwt aan jouw (personal) brand. Wil je een spreker boeken die jouw event tot een succes maakt? Wij helpen graag

Themapagina Communicatie & Media

Sprekers over Communicatie & Media inhuren

Dagvoorzitters over Communicatie & Media inhuren

De kracht van communicatie en media

Communicatie en media zijn krachtige middelen om verhalen te delen, verbinding te maken en een kritische blik te werpen op belangrijke thema's. Met de komst van vormen zoals on-demand content, video’s en podcasts, zijn er steeds meer mogelijkheden om als bedrijf of individu een dialoog te creëren met jouw doelgroep. Onze gastsprekers over communicatie laten je zien hoe je effectief inspeelt op deze ontwikkelingen en jouw strategie versterkt.

Een sterke media- en communicatiestrategie kan niet alleen leiden tot positieve naamsbekendheid, maar ook loyaliteit opbouwen bij jouw klanten of volgers. Daarnaast helpen krachtige communicatieve vaardigheden je om carrièredoelen te bereiken en impact te maken. Wil je een inspirerende spreker inhuren die de kracht van communicatie en media tot leven brengt op jouw evenement? Bij het Sprekershuys vind je dé professionals van diverse thema’s die jouw publiek inspireren en activeren.

Verschillende sprekers hebben verschillende invalshoeken

Tim Hofman

Specialisatie:
Journalistiek, maatschappelijke vraagstukken, entertainment en storytelling.

Focus:
Tim richt zich op het bespreekbaar maken van maatschappelijke thema’s, het stellen van kritische vragen en het activeren van zijn publiek om met unieke vaardigheden en persoonlijke kracht een verschil te maken.

Doelgroep:
Een breed publiek, variërend van jonge professionals, ondernemers, creatievelingen, tot bedrijven en organisaties die impactvolle gesprekken en inspiratie zoeken.

Thema's:
Maatschappelijke vraagstukken, ondernemen, media, politiek, persoonlijke ontwikkeling, generaties, presenteren en internet.

Jan Joost van Gangelen

Specialisatie:
Sportjournalistiek, media en presentatie.

Focus:
Jan Joost richt zich op het helder en energiek overbrengen van sportieve en maatschappelijke verhalen. Met zijn improvisatietalent en humor weet hij zowel sport- als zakelijke evenementen soepel en boeiend te presenteren.

Doelgroep:
Organisaties, bedrijven en evenementenorganisatoren in de sport- en mediasector, evenals professionals die een energieke en betrokken dagvoorzitter zoeken.

Thema's:
Media, sport, maatschappij, persoonlijke ontwikkeling en innovatie.

Irene Koel

Specialisatie:
Marketing, creativiteit, innovatie en duurzame groei.

Focus:
Irene richt zich op het inspireren van bedrijven en organisaties om creatiever en origineler te ondernemen, met oog voor maatschappelijke impact en duurzame vernieuwing.

Doelgroep:
Bedrijven, organisaties en professionals die op zoek zijn naar nieuwe perspectieven op creativiteit, innovatie en transitie.

Thema's:
Creativiteit, social design, maatschappelijke innovatie, persoonlijke ontwikkeling, leiderschap, procesoptimalisatie en nieuwe economie.

Ewout Genemans

Specialisatie:
Maatschappelijke thema’s, journalistiek en entertainment.

Focus:
Ewout richt zich op het toegankelijk maken van complexe onderwerpen, het doorbreken van taboes en het delen van inspirerende verhalen met maatschappelijke impact.

Doelgroep:
Bedrijven, professionals en organisaties in sectoren zoals politie, veiligheid, justitie en andere maatschappelijke domeinen, maar ook een breder publiek dat geïnteresseerd is in persoonlijke ontwikkeling en verandering.

Thema's:
Risicomanagement, omgaan met verandering, topprestaties onder druk, maatschappelijke vraagstukken, veiligheid en persoonlijke ontwikkeling.

Jack Plooij

Specialisatie:
Formule 1, sportverslaggeving en de link tussen autosport en zakelijke thema’s.

Focus:
Jack richt zich op het delen van unieke inzichten uit de Formule 1, het verbinden van autosport principes met zakelijke strategieën en het inspireren van zijn publiek met meeslepende verhalen en ervaringen.

Doelgroep:
Bedrijven, ondernemers, sportliefhebbers en professionals die inspiratie willen halen uit de wereld van autosport en topprestaties.

Thema's:
Business & management, strategie, teambuilding, sport & motivatie, communicatie & media en ondernemerschap.

Natascha van Weezel

Specialisatie:
Tweede Wereldoorlog, herdenkingscultuur, polarisatie, het Midden-Oostenconflict en intergenerationeel trauma.

Focus:
Natascha richt zich op het bouwen van bruggen in een verdeelde samenleving door complexe maatschappelijke vraagstukken te vertalen naar persoonlijke, toegankelijke verhalen. Ze laat zien hoe we kunnen leren van het verleden en daar vandaag actie op kunnen ondernemen.

Doelgroep:
Publiek dat geïnteresseerd is in thema’s zoals geschiedenis, maatschappij en persoonlijke ontwikkeling, waaronder onderwijsinstellingen, debatcentra, overheidsinstanties en maatschappelijke organisaties.

Thema's:
Kunst & cultuur, onderwijs, zorg, bestuur, beleid & politiek, maatschappij en persoonlijke ontwikkeling.

Inspiratie
Een groene microfoon met een koptelefoon op

Nieuws...3 minuten leestijd

BLOG | 5 tips voor een ijzersterke podcast

Wil je een podcast maken maar heb je geen idee hoe? Lees dan deze 5 tips!

...Meer

Onze Werkwijze bij Sprekershuys

  • Stap 1: Contact opnemen. Begin met contact opnemen met Sprekershuys. Je kan een aanvraag indienen via ons boekingsformulier, ons bellen op 030 304 0025 of ons bereiken via e-mail of chat.
  • Stap 2: Mogelijkheden bespreken. Na ontvangst van jouw aanvraag bespreken we je wensen en verzamelen we belangrijke details zoals datum, locatie, tijd en thema. Op basis van deze informatie sturen we een voorstel, vragen we sprekers uit en reserveren we vrijblijvend een optie.
  • Stap 3: Overeenkomst opstellen. Wanneer de keuze voor de gastspreker of dagvoorzitter definitief is, delen we de overeenkomst met je.
  • Stap 4: Voorbespreking. In een voorbespreking bespreek je met de spreker de belangrijkste inhoudelijke punten. Dit zorgt voor een waardevolle lezing voor jou en de deelnemers.
  • Stap 5: Laatste detail. Voor de praktische zaken komen we 2 maanden van tevoren in de lucht, net zoals voor de voorbespreking.
  • Stap 6: Dag van het evenement. De spreker arriveert ruim op tijd op de locatie, klaar om te beginnen.
  • Stap 7: Evaluatie. Na de lezing nemen we contact met je op om te evalueren hoe alles is verlopen en om feedback te verzamelen.